2024. november 12.
Időpont
18. nap
Időtartam

Mindenben kettősség: Japán és Korea, mindkét ország az ősi kultúra és a modern világ különös keveréke: ősi templomok, paloták és pagodák állnak felhőkarcolók tövében. A világ két vezető gazdasági hatalma a világ egyik legfejlettebb infrastruktúrájával rendelkezik. Ebben a két országban működik a Samsung, az LG, a Toyota, a Suzuki, a Sony, bebarangoljuk Tokió, Szöul, Kiotó, Oszaka és Fukuoka nagyvárosait. Elmegyünk a hirosimai Béke Emlékműhöz és Icukusima szentélyéhez Mijadzsima szigetén (UNESCO világörökségek).

De Japán és Korea a természet országai is. A vulkanikus szigetcsoport területének kétharmadát hegyek, vulkánok, erdők borítják, itt van az ikonikus Fuji, megmásszuk a Japán-szigetek legmagasabb működő vulkánját az Aszo vulkánt, Koreában pedig a Seoraksan Nemzeti Park hegyei között zöldellő erdők, gránit sziklák tetején sétálgatunk. Modern világ, távol-keleti hagyományok, felhőkarcolók és vulkánok.

Ha nincs ennyi szabadságod, akkor válaszd a kéthetes Dél-Japán utunkat, ide kattintva elérheted: Dél-Japán: Tokiótól Kyūshū szigetéig

Túravezető:  Barna Béla Tervezett maximális létszám: 14 fő Fotók: Hegyes Péter, dr. Szabó Zsuzsanna, shutterstock

INDULÁS/VISSZAÉRKEZÉS Szöul – Tokió – Fukuoka
INDULÁS IDEJE 2024.november 12.
AZ ÁR TARTALMAZZA az autóbérlést 5 napra Japánban Kjúsú (Kyūshū) szigetén Fukuoka repterétől Fukuoka repteréig
6 éjszaka szállást Dél-Koreában hotelben, kétágyas szobákban, Sokchoban futonágyon
10 éjszaka szállást Japánban hotelben, kétágyas szobákban
tea nyomában félnapos séta Kiotóban, helyi idegenvezetővel
helyi legendák nyomában egész napos séta Kiotóban, helyi idegenvezetővel
Nara, Japán első fővárosa egész napos program, helyi idegenvezetővel
Bambuszliget, Arasijama egész napos program, helyi idegenvezetővel
egész napos buszos kirándulás díja Koreában a demilitarizált övezetbe
egy sziapiát az út elején, csúcscsoki
szervezést
magyar nyelvű túravezetést
AZ ÁR NEM TARTALMAZZA a nemzetközi repülőjegy árát Budapest – Szöul – Tokió, valamint Fukuoka – Szöul – Budapest között
az utazásokat Japánban a városok között vonattal, beleértve az egyhetes sinkanszen szuperexpressz-bérletet (ennek ára kb. 340 EUR)
az étkezést
a koreai szárazföldi közlekedés
esetleges taxizásokat és egyéb belépőket
esetleges egyágyas felár 950 EUR
Utasbiztosítás
Túrakiírás letöltése
0

0. nap – Repülés Dél-Koreába

2024. november 12., kedd Indulás Budapestről (BUD) 11:40-kor a finn nemzeti légitársaság (Finnair, AY1252) járatával, mely 15:00-kor landol Helsinki Vantaa (HEL) repterén. Két és fél óra van az átszállásra: Helsinkiből 17:30-kor indulunk hosszú, bő 11 órás repülésünkre (Finnair AY041), mely másnap 12:15-kor landol a Szöul Incheon Nemzetközi Repülőtér (ICN) kifutóján.

1

1. nap – Érkezés Szöulba

2024. november 13., szerda Repülőnk tehát szerda déli 12:15-kor landol a Szöul Incheon Nemzetközi Repülőtér (ICN) kifutóján. A 8 órás időeltolódás miatt délután „akklimatizálódunk”. A Koreai Köztársaság fővárosa, a Han folyó két partján elterülő 9,6 millió lakosú Szöul a világ egyik legmodernebb, felhőkarcolóktól hemzsegő városa, a világ egyik fontos pénzügyi és kereskedelmi központja: itt van a Samsung, az LG Group és a Hyundai cégek székhelye is. Itt rendezték az 1988-as nyári olimpiát. Szöul több építménye is szerepel az UNESCO világörökségi listáján, ezek közül megnézünk néhány történelmi látnivalót (Cshangdokkung palotaegyüttes, Csongmjo-szentély, stb). Este szállás Szöulban.

2

2. nap – Buszozás Sokchóba

2024. november 14., csütörtök Metróval Szöul egyik buszállomására megyünk, ahonnan távolsági busszal Korea keleti tengerpartjára, Sokcho városába buszozunk. Szállás szállóban, ahol két éjszakát fogunk eltölteni.

3

3. nap – Seoraksan Nemzeti Park, Ulsan Bawi (780 m)

2024. november 15., péntek Korea egyik legszebb nemzeti parkja a Seoraksan Nemzeti Park, melyet 1982-ben bioszféra-rezervátummá, 1994-ben pedig világörökségi helyszínné nyilvánított az UNESCO. A hegy számos történelmi, kulturális és természeti örökség otthona, így a Sinhungsza (Sinheungsa) és a Pongdzsongam buddhista templomoké, illetve egy 19 m magas és 108 tonnás ülő Buddha szobrot is megnézünk; Sinheungsa a Csogje (Jogye) rend főtemploma, a világ legrégebbi Zen (Szon) templomnak tartják. Innen elindulunk túrázni a Seoraksan félelmetesen szépséges sziklagerincére, annak is talán leghíresebb pontjára, a Ulszanbaü (Ulsanbawi, 780 m) szikláihoz. A túra 4 kilométer és tartalmaz több mint 800 fémlépcsőt is, megmászása 4-5 órát vesz igénybe. Aki nem szeretne 4-500 métert szintezni, annak van lehetősége arra, hogy ameddig a többiek túráznak, addig kabinos felvonóval felmehetnek a Gwongeumseong Fortress 760 méteres csúcsára. Szállás Sokchóban.


4

4. nap – Sokchóból vissza Szöulba

2024. november 16., szombat Sokchóból visszabuszozunk Szöulba, ahol folytatjuk a város felfedezését. Szöul fejlett metróhálózattal rendelkezik, a tokiói metró után a legforgalmasabbnak számít. Ez volt a világ leghosszabb metróhálózata 2013-ig, 537 kilométerrel, ekkor átvette tőle a címet a sanghaji metró. De még mindig a szöuli metró a világ technikailag egyik legfejlettebb hálózata. Ezzel a metróval megyünk ki a Namsangol Hanok Faluba, a Namsan-hegy lábához. Itt található öt hanok, vagyis tradicionális koreai ház, melyek a Csoszon-dinasztia idejéből valók, és a régi főváros más-más pontján álltak egészen addig, míg újra fel nem építették itt a Namszan-hegy északi lábánál. Ha marad időnk a Namszan hegy tetején álló torony (Seoul Tower) kilátójából is ránézünk a metropoliszra: az épületben éttermek, kávézók, szuvenírbolt és plüssmackó-kiállítás is van, a toronyhoz egyébként libegővel megyünk fel.
5

5. nap – Repülés Japánba: Szöul-Tokió, Shibuya Sky, Hachiko kutya

2024. november 17., vasárnap A reggel/délelőtt folyamán kimetrózunk a szöuli reptérre, s onnan repülünk át a japán fővárosba. Egy lehetséges járat a Korean Air KE703-as járata (09:55, ICN Seoul/Incheon – 12:20, NRT Tokyo/Narita). Megkezdjük Tokió (Tōkyō) felfedezését: éveken át azt tanultuk földrajzból anno, hogy ez a világ legnagyobb városa. Ha ez már nincs is így, azért mégis hozzávetőlegesen 14 millió ember él Tokióban, míg a Nagy Tokió Agglomerációban mintegy 36 millióan laknak, és ezzel ez a világ legnépesebb urbanizált területe! Az első, amit megnézünk Tokióban, a Shibuya Sky kilátóterasza (belépődíjas!), hogy jól rálássunk a városra. Tokió egyébként számos japán filmben, sorozatban, animében és mangában szerepel, de nagy mennyiségű képregény és animációs film is játszódik Tokióban, köztük a Sailor Moon, az Azumanga Daioh, Dragon Ball és a Yu-Gi-Oh! vagy a Hi Hi Puffy AmiYumi, és ezek világszerte nagy népszerűségnek örvendenek. De talán a világ egyik legsírósabb filmje, a 2009-es brit-amerikai Hachi: A Dog’s Tale (Hacsi, a leghűségesebb barát) is megérdemel egy említést, ugyanis megnézzük a Hacsikó nevű hűséges akita kutya szobrát, aki a történetben mindig várta Parker Wilson professzort (Richard Gere) a shibuya-i pályudvaron, aki azonban nem jött, mert szívinfarktusban meghalt. A feltétel nélküli hűség szimbóluma után átsétálunk a világhírű kereszteződésen (Shibuya Scramble Square), ahol átlósan vezet át a zebra. Szállás szállóban.

6

6. nap – Fudzsiszan, Kavagucsi-tó

2024. november 18., hétfő A nihon-retto, a japán szigetvilág a legenda szerint egy istennő könnyeiből keletkezett: ahová egy csepp esett, ott sziget emelkedett ki a Csendes-óceánból. De azért a valódi keletkezéstörténete még csodálatosabb és drámaibb: a szigeteket a földkéreg mélyében működő erők hozták létre, és alakjukat a vulkánok alakították ki. A Honshu szigetét keresztirányban átszelő nagy törésöv, a Fossa Magna peremén található a szigetvilág leghatalmasabb vulkánja, a Fudzsiszan (3776 m) is, ez Japán legmagasabb hegye, az ország egyik jelképe. A vulkán a legutóbbi 1200 évben 13 alkalommal működött. A közel tökéletes kúp formájú, 35 km átmérőjű tűzhányót 2013-ban az UNESCO a kulturális világörökség részévé nyilvánította. Mi nem megyünk fel a hegyre, de kimegyünk Tokióból kirándulni egy közeli tópartra, vagy a Chureito Pagodához, az Arakura Sengen Parkba, ahonnan remélhetőleg fotózhatjuk.

7

7. nap – A tea útja séta Kiotóban

2024. november 19., kedd. Ma áttesszük a székhelyünket Kiotóba. A JR Central által működtetett Tokaido Shinkansennel az 513 kilométeres utat 2 óra 37 perc alatt tesszük meg a kiotói főpályaudvarig. Ott pedig találkozunk Szabó Renátával, a Kiotói mindennapok bloggerével, idegenvezetővel, akit Béci még Egerből ismer. Renáta több éve él Kiotóban, aminek kultúrájával olyannyira szerelembe esett, hogy doktori Phd-képzésének kutatási témájául is ezt választotta. Szadót (a tea útja) tanul, tagja a nemzetközi japán teaszövetségnek. de mindemellett szeret a mindennapi életről és Kiotó jellegzetességeiről mesélni, így a következő egy-két napra ő szegődik mellénk és a klasszikus látnivalók (Aranypavilon, Nijo kastély, Sanjusangen-do buddhista templom) mellett első nap például egy Tea útja sétáján veszünk részt. Renáta szerint ugyanis Kiotó az otthona a teaszertartás tökéletesítésében részt vevő és szellemiségét máig megőrző családoknak. Sétánk a császári palota környékén és a belvárosi utcákon vezet, hiszen itt még mindig állnak a hajdani mesterek és családok boltjai, akik érdemesnek bizonyultak arra, hogy magának a császárnak dolgozzanak. A két és fél órás séta során bejárjuk az utat a régi, hagyományos teázástól az eredeti szellemiséget megőrző, modern típusokig. Renáta szakavatott vezetésével megismerkedünk a különböző japán teafajtákkal, megtanuljuk elkészíteni a matcha teát, kóstolunk többféle zöldteát és a teázáshoz kapcsolódó édességeket. Felkeresünk régi, hagyományos boltokat, a császári palota kertjében található teaházat, végül sétánkat egy teaházban fejezzük be. Szállás Kiotóban I.

8

8. nap – Kiotó

2024. november 20., szerda Folytatjuk a kiotói mindennapokat Renátával. Kiotóban elsősorban a fő látványosságok a buddhista és sintó templomok: az UNESCO Világörökségének listáján a város tizenhét szentélye került föl 1994-ben. De Japánban élő idegenvezetőnk segítségével helyi legendák nyomába is eredünk a Murasaki negyedben, betérünk helyi rizsboltba, tofubolta, stb. Szállás Kiotóban II.
9

9. nap – Nara, Japán első fővárosa

2024. november 21., csütörtök Japánban a buddhizmus terjedésével alakultak ki az állandó fővárosok: 710 és 784 között az első főváros Nara volt, majd Kiotó, végül a mai Tokió. Nara felfedezésével eltöltünk egy napot, nagyjából ezer, békés Shika szarvas társaságában, nézünk Buddha szobrokat és szentélyeket gyönyörű parokban. Köszönhetően templomegyüttesének, az UNESCO világörökségi listára is felkerült Nara. Az egész napot a városban töltjük, majd vonattal térünk vissza Kiotóba. Szállás Kiotóban III.
10

10. nap – Bambuszliget, Arasijama

2024. november 22., péntek- Folytatjuk Kiotó környékének felfedezését, nyugati irányba indulunk: az Arasijama Bambuszliget Kiotó 17 UNESCO világörökségi helyszíne közé és Kiotó leggyakrabban fotózott területei közé tartozik, az Inari Szentély és a Kinkaku-dzsi Templom mellett. Szállás Kiotóban IV.

11

11. nap – Icukusima-szentély, Hiroshima

2024. november 23., szombat Kiotótól nyugatra indul a Szanjó Sinkanszen, mely Hirosima és Fukuoka felé teremt kapcsolatot. Két és fél óra alatt érünk vele Hiroshimába, majd egy átszállás után Icukusima szigetére kompozunk. Igen, ha láttál már képet arról az óriási torii-ról, sinto kapuról, akkor már láttad az Icukusima-szentélyt. Miután elkészítettük fotóinkat a tengerben álló csodáról, felmegyünk felvonóval a sziget tetejére, a Shishiiwa obszervatóriumhoz. A panoráma-nézés után visszaindulunk a szigetről, hogy megnézzük Hiroshimában az Atombomba-dómot: 1945. augusztus 6-án atombombát dobtak Hirosimára, ez az épület pedig az atombomba robbanásának középpontja alatt állt, de nem omlott teljesen össze. A lerombolt épületet akkori állapotában őrizték meg. Hiroshimából másfél óra alatt a Sinkanszennel Fukuokába megyünk. Szállás: Fukuoka.


12

12. nap – Mt. Aszo, Japán aktív vulkánja

2024. november 24., vasárnap Fukuoka Kjúsú (Kyūshū) Japán harmadik legnagyobb szigete, a négy fősziget közül ez a legdélebbi fekvésű; a sziget hegyvidékes domborzatú, és itt található az ország legaktívabb tűzhányója, az Aszo-hegy, de rengeteg hévizes forrás is van itt, főleg Beppu környékén. Szóval sokan azért látogatnak Japánba, mert ma is láthatnak aktív geológiai folyamatokat. Az ország 186 vulkánjából körülbelül 60 ma is működik, és néha jelet is adnak aktivitásukról – ezért utaztunk hát erre a szigetre. Első és legfontosabb programunk az Aszo meglátogatása lesz. Fukuokából indulunk, bérelt járművel. A látogatóközponttól gyalogtúrát teszünk a fő kráterhez. A Tűzhányó blog azt írta az Aszóról 2011-ben: „Az Aso a világ legnagyobb aktív kalderája, amelynek nagyjából a középső részén egy 17 vulkáni kúpból álló komplexum található. A kaldera 4 fő robbanásos kitörés következtében jött létre, amelyek az elmúlt 300.000-90.000 ezer évvel ezelőtti időszakban történtek. Ezen kitörések alkalmával keletkezett piroklaszt árak Kyushu nagy részét beborították. Az utolsó kitörés során (Aso-4) több, mint 600 köbkilométer tefra és piroklaszt ár üledék képződött. (A Balaton vizének térfogata kb. 1-2 köbkilométer.). A vulkáni működés a történelmi időkben elsősorban a kaldera központi részén található Nakadake vulkáni kúpra korlátozódott. A Nakadake japán egyik legaktívabb tűzhányója és emellett azzal is büszkélkedhet, hogy i.sz. 553-ban zajlott kitörése volt az első történelmi időkben dokumentált vulkáni működés Japánban”. Az Aso állandóan füstölő és néha lávát köpő kráteréhez aszfaltút és felvonó visz fel, így a turisták által könnyen megközelíthető. A vulkanikus tevékenység megerősödése esetén azonban a környéket a hatóságok lezárhatják, ezt szem előtt kell tartsuk. Vulkántúránk után esetleg még megnézzük a vulkán múzeumot, majd bérelt járművünkkel estére érünk szállásunkra.


13

13. nap – Takachiho-szurdok, Shinmoedake vulkán, Kagosima és a Sakurajima vulkán

2024. november 25., hétfő Ma folytatjuk a vulkáni Kyūshū felfedezését: elsőként a Takachiho-szurdokhoz kirándulunk, majd, ha belefér a Shinmoedake vulkánhoz, végül leutazunk Kagosima városába és a Sakurajima vulkánt nézzük meg magunknak. 2009. március 10-én a Sakurajima kitört, és 2 km-es távolságra is törmeléket bocsátott ki. 2013. augusztus 18-án a vulkán 2006 óta a legmagasabb hamucsóvát produkálta: 5000 méter magasra emelkedett, és sötétséget és jelentős hamuhullást okozott Kagoshima város központi részén.

14

14. nap – Beppu, a nyolc pokol

2024. november 26., kedd A vulkánok és szurdokok mellett festői tengerpartok között elragadó fürdővárosok vannak, sokak (így Travellina blogger) szerint is ez utóbbiak adják a sziget fő vonzerejét. Így ír Beppuról: „Jártam már egy-két fürdővárosban itthon és külföldön is, de Beppuhoz még csak hasonlót se láttam sehol – az egész város fortyog, füstölög, azaz a források gőze városszerte látható”. Ezt az egész napot Beppura és a lazításra szánjuk, Beppu 2909 onszenjével Japán onszenjeinek 10%-át adja, ezzel kiemelkedik az ország termálvizes területei közül. Vízhozamával a világon második helyen áll a Yellowstone Nemzeti Park után. A fürdők mellett 8 geotermikus forrás is van, ezekben nem szabad fürdeni, mert forróak, ezért is nevezik pokloknak. A 8 „pokolforrás” közül van, ami opálkék (Umi dzsigoku), van fehér színű (Siraike dzsigoku) és van vörös is (Csinoike dzsigoku). És van a Tacumaki dzsigoku, neve a tornádóból ered, 30-40 percenként gejzír tör fel belőle.

15

15. nap – Repülés Fukuokából Koreába

2024. november 27., szerda A mai nap szép lassan megkezdjük hazautazásunkat, Fukuoka repteréről repülünk át Koreába vissza: Fukuokából 10:30-kor száll fel a Korean Air KE 788-as járata, mely 12:00-kor landol Seoul, repterén, majd itt lesz még egy napunk.
16

16. nap – Koreai Demilitarizált Övezet, Szöulból hazarepülés

2024. november 28., csütörtök A nap első felében a Koreai Demilitarizált Övezetbe utazunk, Szöultól 40 kilométerre. A négy kilométer széles, 250 km hosszú demilitarizált övezet, mely a Koreai-félszigetet választja ketté a 38. szélességi fok mentén. A határsávot a koreai háborút lezáró panmindzsoni fegyverszünet után hozták létre 1953-ban: a szögesdróttal és tankcsapdákkal védett területre senki sem léphet, az övezet két oldalán a két ország katonasága néz farkasszemet egymással. Az övezetbe tett kirándulás során felkeressük az övezet látogatóközpontját, a Dora Observatory kilátójából jól láthatjuk az Észak-Koreában épített propagandavárost, Kim Ir Szen szobrát. Fakultatív kiskabinos felvonóval tett utazáson felülről is megszemlélhetjük a DMZ-t (Paju Imjingak Peace Gondola (DMZ Gondola). A Demilitarizált Övezetben tett látogatás után vissza Szöulba. Este kilencre kell ICN Szöul Incheon Nemzetközi Repülőtérre kiérnünk, ahonnan a repülőnk (Finnair, AY042) 23:00-kor indul és 05:40-kor landol Helsinki Vantaa (HEL) kifutóján (a repülőút hossza: 13 óra 40 perc).
17

17. nap – Hazaérkezés Budapestre

2024. november 29., péntek 05:40-kor landolunk tehát Helsinki Vantaa (HEL) kifutóján, majd egy bő 3 órás várakozást követően 09:30-kor Helsinki Vantaa (HEL), Helsinki (AY1251, Finnair) elindulunk Helsinkiből és 10:55 Budapest Liszt Ferenc International (BUD) repülőterére érkezünk. Természetesen más járatokkal is lehetséges a repülés, ez csak irányadó, a túravezetőknek ezekre a járatokra van meg a repjegye.

Jelentkezés menete:

  1. Foglald le az utat a túraleírás melletti oszlopban található Foglald le most! gombra kattintva. Előleg 1300 EUR – (vagy annak megfelelő forint napi árfolyamon).
  2. Velünk konzultálva vedd meg a nemzetközi repjegyet a Budapest/ vagy Bécs – Szöul – Budapest/ vagy Bécs útvonalon, illetve Szöul-Tokió és Fukuoka-Szöul járatokra. A  túravezetőnek a részletes kiírásban szereplő időpontokra van meg a repjegye.
  3. A Csámborgó visszaigazoló e-mailjében található számlaszámra utald el a maradék 60%-ot, 1950 EUR-t szeptember 12-ig.

Figyelem! Biztosítás kötelező!

A részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. A Csámborgó partnereként az Európai Utazási Biztosító (EUB) kedvezményes biztosításainak megkötésére van lehetőség, legkésőbb az indulás előtti napig, ha IDE KATTINTASZ.

EGYÉB TUDNIVALÓK

További tudnivalókat minden másról a túra előtt küldünk a résztvevőknek